neděle 24. července 2011

Dnes o počítačové gramotnosti...

Během dnešního odpoledne přišla řeč na počítačovou gramotnost... Pár veselých historek z natáčení jsem si nechala pro sebe, aby bylo co vyprávět příště. To jsem ovšem netušila, že o pár hodin později přijde jedna další, kterou zařadím mezi top.

Zvoní mi telefon. Za poslední dva dny nic mimořádného (btw tomu borci, co mi včera volal v 1am, dám pěstí).

"Potřebuju nápovědu přítele na telefonu!" vychrlí na mě osoba, jejíž identitu si vzhledem k povaze věci nechám pro sebe. Pochopte, nepotřebuju nikoho ztrapňovat. Říkejme jí zkrátka "osoba".


Tážu se tedy, kde je problém. "Mám tady otevřenou tu věc na e-maily, kterou jsi mi sem dávala, a nemůžu najít tlačítko na odeslání zprávy."
"Tou věcí myslíš thunderbird?"
"No takovou tu obálku..."
"Fajn, hele u Tebe to vypadá trochu jinak, takže nevim, kde přesně máš mít to tlačítko umístěný. Ale hádám, že bude nahoře nalevo od políčka adresát, předmět atd."
"Já tu mám jenom odeslat později."
"Fajn a co -> soubor -> odeslat nyní?"
"Na to klikám a nic."
"A je třeba možný, že Ti nejde net?"
"Ty vole a jo! Já nemám zapojenej internet."

....
O pár minut později...

"Hele jsem online a pořád to nejde. Musíš sem přijet a opravit to."
"Píše Ti to něco?"
"Jo, že adresát je v nesprávnym tvaru nebo co."
"Co píšeš do adresáta? Máš tam jméno zavináč něco tečka cézet?"
"Jo, mám tam jméno tečka příjmení zavináč seznam tečka cz. Tak já to ještě zkusim napsat s velkym písmenem na začátku."
"No zkus, ale asi Ti to nepomůže...."
"A je rozdíl když to napíšu bez mezer?"
"No to docela rozdíl je. Neříkej, že tam máš mezery."
"No já mam pocit.. To vypadá, že před a za každou tečkou je mezera... Teď to přepisuju bez mezer a pořád mi to píše totéž."
"A co ten zavináč? Máš ho tam? Bez mezer před a za? Víš určitě, že tam máš to zakroucený áčko a ne nějakej jinej hieroglyf?"
"Áčko jo? Já tam mám takovou rozbitou osmičku..."
"To je ampersand... fajn tak pravej alt + v...."
"Kde je alt?"

Mohla bych prosím dostat medaili za pevné nervy??

Žádné komentáře:

Okomentovat